piątek, 19 maja 2017

Fontanna Jasia Rybaka

Fontanna została odsłonięta 5 kwietnia 1998 na placu Przyjaciół Sopotu. Zaprojektowali ją architekt Brunon Wandtke oraz rzeźbiarz Stanisław Szwechowicz. Fontannę wieńczyła rzeźba wysokości 240 cm, przedstawiająca młodzieńca z koszem ryb na głowie. Figura ta jest repliką (powiększoną – pierwowzór ma ok. 160 cm) ponadstuletniej rzeźby nieustalonego autorstwa, która do 1998 roku stała w jednym z sopockich ogródków przy ul. Dworcowej. Obecnie w tym samym miejscu stoi jej kolejna replika, zaś oryginał przeniesiono do sali obrad Rady Miasta.
W 2010 roku, w związku z przebudową placu Przyjaciół Sopotu, rzeźba z fontanną została zdemontowana i umieszczona w magazynie. Po wykonaniu remontu placyku przy ul. Bohaterów Monte Cassino, w 2014 roku została na nim umieszczona rzeźba z nową fontanną[1].

4 komentarze:

  1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja jestem wielką zwolenniczką takich konstrukcji i nawet mam małą fontannę u siebie na podwórku. Jak czytałam na https://www.dostudni.pl/przydomowa-fontanna-lub-oczko-wodne-ze-strumykiem-jak-je-dobrze-zrobic,b32.html to właśnie według tych zaleceń starał się wykonać taką fontannę. Na szczęście wszystko się udało.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jeżeli faktycznie mamy miejsce na takie rzeczy w naszym ogrodzie to ja również jestem zdania, że może to być coś ciekawego. Od siebie na pewno chcę każdemu polecić bardzo ciekawe ozdoby do ogrodu https://hortus.biz.pl/ i wiem, że każdy znajdzie tam coś dla siebie właściwego.

    OdpowiedzUsuń